Plán prezentací pro šk.rok 2015/2016

projektový den bude ÚTERÝ, 5.vyučovací hodina ( v době plaveckého výcviku, se na dnu a hodině domluvíme)
 
říjen
20.10 Město, kde žiji, prezentuje Míša
27.10. Zajímavé místo v mém okolí, prezentuje Romanka
 
listopad
3.11. Maskot třídy - sova, prezentuje Markéta
10.11. Oblíbený film, prezentuje Daniel
24.11.Oblíbený zpěvák, prezentuje Petr M.
 
prosinec
1.12. Praha - hlavní město, prezentuje Bára T.
8.12. Naši sousedi- Slovensko, prezentuje Niki
15.12. Vánoce, prezentuje Kuba
 
leden
5.1. Lidské tělo, prezentuje Oliver
12.1.Oblíbené jídlo, prezentuje Patrik
19.1. Oblíbená hra, prezentuje Dominik
 
únor
2.2. Naše planeta, prezentuje Max
9.2. Můj koníček, prezentuje Bára G.
16.2. Jarní rostliny, prezentuje Anežka
 
březen
8.3. Včela, prezentuje Katka B.
15.3. Stěhovaví ptáci, prezentuje Filip
22.3. Velikonoce, prezentuje Katka M.
 
duben
5.4. ZOO, prezentuje Natálka
12.4. Oblíbený sport, prezentuje Nela
19.4. Oblíbený zámek, prezentuje Petr K.
 
květen
3.5.Oblíbená cizí země, prezentuje Sára
10.5. Po stopách našich předků, prezentujeDenisa
 

12.4. Nela - Oblíbený sport

Opět jeden z naprosto perfektně připravených projektů. Nelča si jako téma zvolila motokros. Řeklo by se, to nebude holky zajímat. Ale opak byl pravdou. Kluci i holky si projekt užili dokonale. Nela měla vyprávění bezchybně připravené, nechyběla spousta zajímavých fotek, video, lákadlem byla i helma a výbava motokrosového jezdce. Za správné odpovědi v kvízu děti dostali fotku podepsanou Petrem Kuchařem.Všichni s velkým zaujetím vyplňovali i motokrosový pracovní list. O sovách nebylo potřeba hlasovat, Nela si jasně zasloužila plný počet a jedničku s hvězdičkou k tomu.

 

25.4.Petr K. - Lednice

Vysokou úroveň,kterou při posledním projektu nastavila Nela, si Petr dnes celkem s přehledem udržel. Množství informací, které znal o lednickém areálu zpaměti, bylo k neuvěření. Své vyprávění doplnil spoustou obrazového materiálu. Jako aktivitu zvolil puzzle, což děti maximálně zaujalo a jako další zapojení přidal oblíbenou křížovku. V podstatě jsme nenašli téměř nic, co by bylo potřeba do příště vylepšit, proto bylo celkem jasně rozhodnuto, že Petr obdrží 3 sovy a samozřejmě zaslouženou jedničku.

22.3. Katka M. - Velikonoce

Těsně po Velikonocích na nás čekal projekt, který nám tento svátek měl více přiblížit. Děti hodně informací už z dřívějška znají, ale i tak se od Katky dozvěděly nová fakta, rozšířily si slovní zásobu, prohlédly si velikonoční kraslice i pomlázku. Katka měla projekt velmi pěkně obrazově zpracovaný. Nejvíce děti ocenily zařazení velikonoční omalovánky, nejvíce kritiky zaznělo na délku projektu. Zdál se jim příliš krátký.:-) Většina hlasovala pro 3 sovy, i když to tentokrát bylo docela těsné. Jedničku si ale Katka určitě zasloužila.

 

5.4. Natka - ZOO

Natálka měla ze své prezentace velké obavy. Vystoupit před třídu bylo pro ni obtížné. Ale svoji trému překonala a postupem času se krásně rozpovídala. Zařadila i zajímavý kvíz a vlastnoručně vyrobenou omalovánku, která se dětem moc líbila. V rozrušení zapomněla, že měla přichystáno ještě pexeso. Nejvíce dětem vadilo, že bylo povídání velmi krátké a stručné a hlavně chyběly obrázky. To je i moje rada pro příště, zvolit si pomůcky, které  usnadní nelehkou práci mluvčího. Natka dostala jedničku a 2 sovy. A pochvalu, že je bojovnice.

8.3. Katka B. - Včela

Velmi zajímavé téma měla Katka hezky zpracováno. Poděkování patří i rodičům, kteří byli nápomocni při sestavování prezentace. Jako nedostatek uvedli žáci časté nahlížení do textu, což je ale při takovém rozsahu informací pochopitelné. Nejvíce kladně hodnotili přiložená videa. Videa ve své prezentaci doposud nikdo neměl. Bylo to pro ně tedy zcela nové, velmi aktraktivní a podle mého názoru to byla opravdu dobře zvolená aktivita, která všechny zapojila. V projektu nechyběl ani vědomostní kvíz. S nadšením se setkala i závěrečná ochutnávka produktu slazeného včelím medem. Katka si odnesla 3 sovy a jedničku k tomu.

 

16.3.Filip - Stěhovaví ptáci

Filip si celou prezentaci připravoval naprosto sám, pouze s malou dopomocí při vkládání obrázků. Podle hodnocení dětí jim nejvíce vadilo, že se nedozvěděly téměř žádné  nové informace, vyprávění bylo krátké a chaotické. Velmi je zaujal ručně zpracovaný pracovní list i zajímavá aktivita na něm, při které si zopakovaly části těla ptáků. Pro příště doporučuji utvořit si osnovu, podle které bude prezentace probíhat. Téměř jednohlasně se žáci shodli na udělení 2 sov. Projekt hodnotím chvalitebně a to zejména proto, že informací bylo málo a byly neucelené.

16.2. Anežka - Jarní rostliny

Po delší době jsme měli možnost užít si po všech stránkách dokonale připravený a propracovaný projekt. Většinou málomluvná Anežka nám všem ukázala, jak skvělý umí být řečník. Do poznámek nakoukla minimálně, spoustu zajímavých informací znala bezpečně zpaměti a bylo znát, že ví, o čem mluví. Cizí pojmy zařazovala velmi vhodně, nekomolila je. Téma, o kterém děti už něco znají, je rozhodně nenudilo, spíše naopak. Všichni s  nadšením prohlíželi herbář, poslouchali nové informace o rostlinách a jejich léčebných účincích, poznávali jarní květiny na fotografiích, vstřebávali konvalinkovou vůni a s chutí vyplňovali znalostní kvíz. Všechny potěšil recept na pampeliškový med. Pro 3 sovičky hlasovali jednohlasně jako jeden muž. Já jsem přidala  pochvalu a Anežka si samozřejmě odnesla  jedničku, tentokrát i s pomyslnou  hvězdičkou. 

2.2. Max - Naše planeta

Max si zvolil pro děti velmi zajímavé a poutavé téma. I když Max v naší třídě prezentoval úplně poprvé, měl to zvládnuto naprosto perfektně. Spousta informací, zajímavé údaje,  krásné názorné ukázky. Děti mu téměř jednohlasně udělïly 3 sovy. Technika, která trošku v úterý stávkovala, nám ve středu vyšla vstříc. Celý projekt jsme si tedy za pomocí obrázků  ještě jednou připomněli i ve středu. Max dostal zaslouženou jedničku.

 

9.2. Bára - Můj koníček

Bářin koníček je kůň. A tak jsme měli možnost se o tomto zvířeti dozvědět spoustu nových informací. A protože informací bylo opravdu hodně, pomáhala si Bára četbou z knihy. To ovšem bylo hlavním důvodem kritiky dětí. Bára zajímavosti o koních dobře znala, pro příště není potřeba vše číst. Klidně se mohl  obsah zestručnit a spíše odvyprávět svými slovy. Téma bylo ale i tak pro děti hodně zajímavé. Získala 2 sovy a těsně ještě jedničku.

12.1. Patrik- Oblíbené jídlo

Patrik si pro svoji prezentaci zvolil lákavé téma. Jeho oblíbeným jídlem je totiž svíčková. Mňam. Při prezentaci se celé třídě sbíhaly sliny. Dozvěděli se spoustu nových informací, například o původu receptu, o tom, kdo u Plachtů vaří nejlepší svíčkovou a kolik si Patrik obykle dává knedlíků. Ale samozřejmě i spoustu dalších informací. Paťa od dětí dostal 2 sovy a jednu zaslouženou projektovou jedničku.

 

19.1. Dominik - Oblíbená hra

Dominik si jako oblíbenou hru vybral tenis. Seznámil nás se základními informacemi o tomto sportu, vysvětlil pravidla hry, představil české a zahraniční top hráče. Přinesl dětem ukázat dětskou i dospělou raketu a tenisové míčky. Zařazenou aktivitu děti ohodnotily jako nejlepší část prezentace.:-)  Většina si totiž mohla vyzkoušet, jak těžké je trefit se míčkem do koše. Zkoušely, kolikrát dokáží tenisák odpinknout aniž by spadl. Odpustili Domčovi i ne zrovna dokonalé vyprávění zpaměti a rozhodli se pro 3 sovy. Já jsem byla velmi spokojená, takže o jedničce nebylo pochyb.

15.12. Jakub - Vánoce

A zase ta technika! I dnes odmítla spolupracovat a Kuba musel na poslední chvíli svůj projekt zvládnout bez pomoci interaktivní tabule. Popral se s tím perfektně. Měl připravený materiál i v tištěné podobě, což bylo úžasné. Všechny obrázky měl vytištěny barevně a v dostatečné velikosti. Nakonec ani nebylo poznat, že měl být projekt prezentován za pomoci IT. Projekt se dětem velmi líbil, povídání o nejkrásnějších svátcích v roce bylo poutavé a zajímavé. Jednoznačně si zasloužil 3 sovy.Jednička byla samozřejmostí.

 

5.1. Oliver - Lidské tělo

Obsáhlá, výborně připravená prezentace. Oliver nás seznámil s lidským tělem opravdu důkladně. Měl nádherné plakáty s lidským tělem, navíc pro každého žáka měl i tištěný obrazový materiál, odměnu za správně vypracovaný kvíz a samolepku s tématem lidského těla. Na konci projektu zapojil celou třídu pohybovou písničkou Hlava, ramena, kolena, palce. Děti byly z prezentace nadšené, nic jiného než 3 sovy nepřipouštěly. Já oceňuji spoustu přípravy, která byla za projektem vidět. A dávám jedničku s hvězdičkou.

 

8.12. Niki - Slovensko

Niki nás ve své prezentaci vzal k našim nejbližším sousedům. Představil nám krásy Vysokých Tater, ukázal fotografie míst, která sám navštívil. Jeho vyprávění bylo zajímavé, doplněno kvízem a ukázkou slovenštiny. To děti zaujalo asi nejvíce. Hádání slovenských slov byl pro většinu těžký oříšek,ale společně s nápovědou si s tím nakonec poradili. Pozitivně hodnotili právě hádání slovenských slov, negativně se vyjádřili k délce prezentace a častému nakukování do zápisků. Niki dostal jedničku a k ní od dětí 2 sovy.

 

9.12. Petr M. - Oblíbený zpěvák

Zajímavé téma si pro svoji prezentaci zvolil Petr. Byla jsem hodně zvědavá na zpěváky, kteří dnes frčí u dětí. Velmi mě překvapilo, že si Petr vybral Freddie Mercuryho. Vyprávění měl připraveno  hezky, chválím za přichystaný materiál o zpěvákovi, který nechal dětem k prohlédnutí. Úžasný byl i výběr písní, které se dětem líbily tak moc, že přehlédly i některé nedostatky a rozhodly se udělit 3 sovy. Já jsem přidala zaslouženou jedničku.

 

1.12. Bára T. - Praha - hlavní město

Krásně připravená prezentace na IT,spousta zajímavých obrázků, které dětem hlavní město zajímavě přiblížily. Bára přidala i hodně důležitých informací. Samozřejmě, že  na některé nakoukla, což děti pak kritizovaly při hodnocení. Mně mluvený projev přišel připravený velmi pěkně, většinu uměla zpaměti. Občasná nápověda z listu je při takovém množství textu samozřejmá. Aktivita pro děti byla  kvíz, který testoval pozornost při prezentaci. Lépe ho letos zvládla děvčata. Bára dostala 3 sovy a jedničku k tomu.

10.11. Dan - Oblíbený film

Krásně připravená prezentace na IT,spousta obrázků, které děti pobavily i zaujaly. S tím bohužel nekorespondoval ústní projev Danka. Většina informací byla "lovena" na poznámkovém papíře, a tím ztrácelo vyprávění své kouzlo. Příště prosím více času věnovat přípravě textu. Je potřeba větší část znát zpaměti. Kromě obrázků přinesl Danek i  předměty vztahující se k oblíbenému filmu. Vzorně připravený materiál na tvoření jsme bohužel úplně nevyužili. Organizace dvou skupin při  náročném skládání se ukázala velmi obtížnou. Danek ale o přestávkách menším skupinkám ukáže, jak na to a práci si zájemci dokončí během zítřka. Danek získal 2 sovičky. Na hodnocení bylo velmi těžké se shodnout, proto je známka za projekt 1/2. (technická příprava, zapojení dětí, příprava pomůcek / mluvené slovo)

5.11. Markétka -Sova - maskot třídy

V náhradním termínu (zradila nás technika) dnes proběhla další prezentace. Markétka si vybrala zajímavé téma. Ale nebylo to jen tématem, její vystoupení zaujalo dnes děti od začátku až do konce. Po skončení i během prezentace ji několikrát odměnili potleskem. Já oceňuji zejména sebejisté vystupování, zajímavě zvolený  kvíz, seznámení se zdroji, odkud byly čerpány informace a v neposlední řadě za poděkování bratrovi (za pomoc při technickém zpracování prezentace). Dětem se velmi líbilo skládní sovy z papíru. Protože jsme nestihli v hodině, mají návod na stránkách i v tištěné podobě a můžou skládání dokončit.
Markétka dostala plný počet soviček a jedničku s hvězdičkou.
 
 

27.10. Romanka -Oblíbené místo v okolí

Velmi pěkně připravené vyprávění o Pálavě. Zajímavé, vhodně vybrané informace. Prezentace byla proložena spoustou zajímavých otázek, takže děti neměly šanci nedávat pozor a mohly se podělit i o své znalosti. Tuto aktivitu hodnotím velmi kladně. Romanka měla vše výborně zvládnuto, mluvila zpaměti a působila při prezentaci jistě. Jediné doporučení pro příště je zvážit velikost obrázků. Závěrečná aktivita - křížovka, otestovala pozornost spolužáků. Většina rozhodla pro udělení 3 sov a já jsem přidala zaslouženou jedničku.
 
Hodnocení projektů
20.10. Míša - Město, kde žiji
Výborně zvolený obsah a délka prezentace. Poutavé, stručné vyprávění o historii i současnosti města. Chválím za zařazení části - moje oblíbená místa. Vyvážené bylo zapojení ostatních žáků, kromě kvízu si Míša připravila i pexeso. Děti bavilo a já jsem ocenila, že si při popisování obrázků zopakují pojmy, které se v prezentaci dozvěděly. Jak bývá u Míši zvykem, nasadila laťku hodně vysoko. Mluvila zpaměti, s přehledem, se znalostí tématu. Úžasně si zorganizovala celou třídu při následných aktivitách. Že byla prezentace povedená potvrdili i žáci svým hodnocením. Nepadla ani jedna výtka, ani jedno doporučení, jednohlasně se shodli na nejvyšším možném počtu sov.
Míšo,v žákovské knížce je to jednička, ale tady Ti ji potrhávám a připisuji i hvězdičku.:-)
 
 
Letos budu prezentace zaznamenávat pouze pomocí foťáku. (Měla jsem pocit, že loni byly některé děti z kamery nesvé.) Pro projekty založím album a všechny fotky vložím do něj. 
Pokud ale budete mít zájem, můžeme část vystoupení nahrát na váš mobil nebo tablet. Záznam si pak můžete doma prohlédnout a třeba i porovnat s prezentací z druhé třídy. Věřím, že pokrok u dětí bude značný.
 
 
 
 

Projekty

Proč nás čekají i ve třetí třídě?
 

Učíme se při nich :

- promyšleně vypracovat osnovu vyprávění
- najít informace, obstarat si pomůcky, obrazový materiál
- souvisle a zajímavě vyprávět, komunikovat
- nebát se vystupovat před třídou
- zorganizovat si a řídit svoji prezentaci, zvládnout nečekanou situaci (improvizovat)
- odpovídat na otázky
- umět přijmout pochvalu i kritiku
- zaujmout a zapojit spolužáky
- dávat pozor a pozorně naslouchat
- hodnotit spravedlivě výkon spolužáků
- říci svůj názor a umět si ho obhájit
 
 Rozšiřujeme si své znalosti.
 
Třídíme informace. 
 
Přinášíme vlastní nápady, učíme se být kreativní.